ZELF DOEN

Zelf werken aan de Peugeot 404

Hoe de Peugeot 404 te onderhouden en hoe reparaties uit te voeren is vastgelegd in de door Peugeot uitgegeven werkplaatshandboeken, welke te vinden zijn op onze webpagina DOCS.

Deze werkplaatshandboeken zijn bedoeld voor de Peugeot 404-monteurs en -werkplaatschefs. Vakmensen die vanaf de jaren zestig aan de Peugeot 404 werkten. Hoewel alle fundamentele de- en montagehandelingen hierin te vinden zijn, hebben zij zich heel wat handigheidjes, trucjes en listigheden eigen gemaakt hoe bepaalde handelingen het handigste gedaan konden worden. Of het nu gaat over het onderhoud, het technisch inspecteren, het repareren of over het inbouwen van accessoires. Het Peugeot 404 vakmanschap dus.

Veel van onze leden beschikken over dit vakmanschap en hebben de moeite genomen om hun ervaringen en tips vast te leggen zodat wij die op deze website kunnen delen.

De Peugeot 404 is een klassieke automobiel. En om aan klassieke automobielen, zoals de Peugeot 404, te werken, is vereist dat men auto-technisch voldoende onderlegt is, om alle verstrekte informatie zelf op relevantie en toepasbaarheid te beoordelen alvorens zelf te besluiten deze informatie te gaan gebruiken. Hoewel de Peugeot 404 Vereniging de grootst mogelijke zorg heeft besteed aan de betrouwbaarheid en juistheid van de bijdragen op deze website, zijn onjuistheden en onvolledigheden niet uit te sluiten of te voorkomen.

Daarom is de Peugeot 404 Vereniging is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuistheden of onvolledigheden in de aangeboden informatie en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade die geleden wordt als gevolg van het gebruik van gegevens, adviezen of ideeën.

De Peugeot 404 Vereniging

XS